W przeciwieństwie do ekskluzywnej atmosfery panującej za aksamitnymi zasłonami
w pomieszczeniach do gry w bakarata, czy też zimnych, kamiennych twarzy w
zadymionach pokojach przy stole do pokera, kości to bez wątpienia bardzo
towarzyska gra.
W przeciwieństwie do ekskluzywnej atmosfery panującej za aksamitnymi zasłonami
w pomieszczeniach do gry w bakarata, czy też zimnych, kamiennych twarzy w
zadymionach pokojach przy stole do pokera, kości to bez wątpienia bardzo
towarzyska gra.Chociaż atmosfera sporo dodaje do ogólnej atrakcyjności, ale
również może spowodować pewne zmieszanie u początkujących graczy. Omówimy
tutaj cały proces, a wkrótce przekonasz się jak atrakcyjna i wciągająca jest
gra w kości.
Gracze na zmianę rzucają parą kości na stół zazwyczaj pokryty zielonym filcem
z białymi napisami. Rzucający gracz rzuca kośćmi, a widzowie mogą postawić
wynik w tej rundzie rzutów. Każdy rzut kostką generuje wynik od 2 do 12 w
jednej z 36 możliwych kombinacji. Czasami runda składa się z jednego rzutu,
ale bardziej prawdopodobne będzie, że runda gry składa się z szeregu rzutów
kośćmi.
Cel tej popularnej gry, zwanej bankiem kości jest prosty, a sama gra jest
bardzo łatwa do opanowania, ale może pojawić się układ tabeli i różne zakłady,
które mogą być mylące na początku dla niedoświadczonych graczy.
Zaawansowane zakłady pasują do kategorii "warto wiedzieć". Szybko je poznasz
podczas gry przy stole na zasadzie osmozy, a my przedstawimy je w tym
artykule.
Celem gry jest postawienie zakład na lub przeciwko rzucającemu kośćmi w danej
rundzie. Gracze zazwyczaj obstawiają na korzyść rzucającego. Pamiętaj,
wirtualne kasyno zauważa, że kości to jedna
wielka impreza! Jeśli chcesz, aby inni gracze powitali Cię przy stole,
obstawiaj na korzyść rzucającego"
The object of the game is to bet with or against the shooter, the player
rolling the dice. Players usually bet with the player. Remember, craps is one
big party! If you want the other players to welcome you, bet with the shooter:
Jeśli rzucający uzyska wynik 7 lub 11 w pierwszym rzucie, wygrywasz.
Jeśli rzucający uzyska wynik 2, 3 lub 12 (znany jako kości), przegrywasz.
Jeśli rzut da wynik inny, niż 4, 5, 6, 8, 9 lub 10, liczba ta staje się
"punktem". Jeśli rzucający przekroczy ten wynik przed wyrzuceniem wartości
7, wygrywasz. Jeśli natomiast wcześniej wyrzuci 7 oczek, przegrywasz grę.
Omówienie przebiegu gry
Krupier przekazuje nowemu graczowi pięć kości, z których ten wybiera dwie.
Gracze wnoszą wstępne zakłady typu Pass lub Don't Pass. Rzucający obstawia
wybrany przez siebie zakład, niektóre kasyna wymagają, aby rzucający
postawił przeciwko kasynu.
Gracz rzuca swoje kości.
Jeśli gracz wyrzuci 7 lub 11 (wynik zwany jako "natural") oczek, lub też 2,
3 lub 12 (craps) oczek, wtedy krupier realizuje zakłady, gracze wnoszą nowe
stawki na kolejną runkę, a rzucający przygotowuje się do kolejnego rzutu.
Jeśli rzucający wyrzuci 2,3 lub 12, przekazuje kości następnemu graczowi na
kolejną rundę.
Jeśli rzucający uzyska inny wynik, niż "natural" lub "craps", ustanawiany
jest wynik "point", krupier oznacza go za pomocą krążka ze znakiem "ON"
Gracze mogą wykonać kolejne zakłady.
Rzucający wykonuje kolejny rzut, dopóki nie wypadnie 7 oczek.
Krupier realizuje zakłady.
Kości przekazywane są następnemu zawodnikowi zaraz po tym, gdy rzucający
przegra (wynik zwany jako "sevens out"). Każdy gracz może zrezygnować z
funkcji rzucającego i przekazać kości kolejnemu zawodnikowi.
Nawet jeśli grasz w kości online, zapewne będziesz chciał się zaznajomić ze
środowiskiem i z przebiegiem gry zanim rozpoczniesz grać samodzielnie w
kasynie online. Zagraj na stołach ćwiczebnych zanim wystarczająco opanujesz
gry, zasady i zachowanie się przy stole.
Stół do kości
Twój stół do kości będzie wyglądał w sposób podobny do tego poniżej. Miejsca
do stawiania zakładów na stole do kości są łatwo odróżnialne po
charakterystycznym układzie.
Nazwa pola
A
Zakłady typu Pass Line
B
Zakłady typu Don't Pass
C
Zakłady typu Come
D
Zakłady typu Don't Come
E
Zakłady typu Field
F
Zakłady typu Big 6 oraz Big 8
G
Propozycje zakładów
H
Stawki zakładów
I
Składanie zakładów
Role przy stole
Stickman- wykorzystuje długi, zakrzywiony kij do zbierania kości ze stołu i
podawania ich rzucającemu. Odczytuje wyrzucone oczka. Gdy wypadnie 11 oczek,
stickman wywołuje je jako "yo" lub "yo-eleven".
Boxman- stoi bezpośrednio naprzeciwko stickmana, obsługuje krupiera oraz
zarządza żetonami, jak również pilnuje centralnej części stołu.
Krupierzy- w grze występuje dwóch krupierów po obu stołach boxmana, zbierają
przegrywające zakłady, wypłacają wygrane oraz zajmują się zmianami graczy.
Rzucający - gracz rzucający kości. Aby móc pełnić rolę rzucającego, musisz
także wnieść zakład w danej rundzie
Inni gracze – obstawiający grę, pełniący rolę obserwatorów wydarzeń przy
stole.
Obstawianie
Aby rozpocząć grę, musisz znać cztery podstawowe sprawy: zakłady typu Pass /
Don't Pass oraz Come / Don't Come. Zakłady typu Pass / Don't Pass wnoszone są
przed rzuceniem kośćmi. Zakłady typu Come / Don't Come składa się po
ustanowieniu wartości "point".
Zakład Pass
>Zakład typu Pass jest najprostszym rodzajem zakładu, a także najbardziej
popularnym. Gracze, którzy wykonali zakład Pass określani są czasami jako
"dobrzy gracze", ponieważ zakład Pass stawia się na korzyść gracza, a
przeciwko kasynu:
Jeśli rzucający uzyska 7 lub 11 oczek, wygrywasz.
Jeśli rzucający uzyska 2, 3 lub 12 oczek, przegrywasz.
Jeśli rzucający uzyska 4, 5, 6, 8, 9 lub 10 oczek, rzuca dalej dopóki nie
wyrzuci wartości "point" lub 7 oczek – Twoje zakłady są ważne przez całą
rundę.
Jeśli rzucający uzyska wartość "point" przed wyrzuceniem 7 oczek,
wygrywasz.
Jeśli rzucający uzyska 7 oczek przed wyrzuceniem wartości "point",
przegrywasz.
Zakład Don't Pass
Zakład typu Don't Pass jest dokładnym przeciwieństwiem zakładu Pass – grasz
przeciwko rzucającemu kości, a na korzyść kasyna. Obstawiający zakłady Don't
Pass zwani są czasami "Złymi graczami", jako że grają zgodnie z kasynem, a
przeciwko rzucającemu:
Jeśli rzucający uzyska 7 lub 11 oczek, przegrywasz.
Jeśli rzucający uzyska 2, 3 lub 12 oczek, wygrywasz.
Jeśli rzucający uzyska 4, 5, 6, 8, 9 lub 10 oczek, rzuca dalej dopóki nie
wyrzuci wartości "point" lub 7 oczek – Twoje zakłady są ważne przez całą
rundę.
Jeśli rzucający uzyska wartość "point" przed wyrzuceniem 7 oczek,
przegrywasz.
Jeśli rzucający uzyska 7 oczek przed wyrzuceniem wartości "point",
wygrywasz.
Zakłady typu Come / Don't Come
Zakłady typu Come – >aby wygrać, rzucający musi uzyskać wartość "point"
przed wyrzuceniem 7 oczek.
Zakłady typu Don't Come – >aby wygrać, rzucający musi uzyskać wartość
"point" po wyrzuceniu 7 oczek.
Zakłady zaawansowane
Przed przejrzeniem różnych zaawansowanych zakładów, musisz rzucić okiem na
tabelę prawdopodobieństwa uzyskania każdego z możliwych wyników:
Wynik
Kombinacja kości
Kombinacje
Szanse
2
1
1:36
3
2
2:36
4
3
3:36
5
4
4:36
6
5
5:36
7
6
6:36
8
5
5:36
9
4
4:36
10
3
3:36
11
2
2:36
12
1
1:36
Za wyjątkiem zakładów typu Szanse, prawdopodobieństwo wygranej kasyna jest
zauważalnie wyższe w wypadku zakładów zaawansowanych.
Zakład typu Szansa
Zakład typu Szansa jest opcjonalnym, dodatkowym zakładem, który może zostać
postawiony razem z Twoim zakładem podstawowym. Ogranicza on szanse kasyna do
równych z graczem. Możesz postawić zakład typu Szansa na jeden z podstawowych
zakładów, ale tylko po ustanowieniu wartości "point":
Pass
Don't Pass
Come
Don't Come
W większości przypadków zakład typu Szansa jest ograniczony do dwukrotności
lub trzykrotności stawki podstawowej. Przykładowo jeśli postawiłeś już 10
dolarów na zakład typu Pass, możesz postawić dodatkowo 20 dolarów na szansę 2x
lub 20 dolarów na szansę 3x. Czasami kasyna uruchamiają promocję pozwalające
na postawienie znacznie wyższych stawek w zakładach typu Szansa. Możesz usunąć
swój zakład Szansa w dowolnym momencie przed rozstrzygnięciem rundy. W celu
poznania wpływu zakładu Szansa na ograniczenie szans kasyna, spójrz na
poniższą tabelę. Przedstawia ona działanie na przykładzie zakładu typu Pass:
Zakład Pass wraz z Szansą
Wypłata kasyna
Przewaga kasyna
Zakład Pass
Wypłata kasyna
1.41%
Z pojedynczą Szansą (1x)
Wypłata kasyna plus Szanse
0.85%
Z podwójną Szansą (2x)
Wypłata kasyna plus Szanse
0.61%
Z potrójną Szansą (3x)
Wypłata kasyna plus Szanse
0.47%
Z pięciokrotną Szansą (5x)
Wypłata kasyna plus Szanse
0.33%
Z dziesięciokrotną Szansą (10x)
Wypłata kasyna plus Szanse
0.18%
Zakłady typu Place
Zakłady typu Place dotyczą określonego wyniku gdy tylko ustalona zostanie
wartość "point". Możesz postawić taki zakład na 4 ,5, 6, 8, 9 lub 10 oczek.
Obstawiasz po prostu, że rzucający uzyska taki wynik przed wyrzuceniem 7
oczek.
Zakład typu Buy
Zakład typu Buy jest rozszerzoną wersją zakładu Place. Ogólnie rzecz biorąc
jest to taki sam zakład z takim tylko wyjątkiem, że wypłata jest nieco wyższa.
Obstawiasz, że rzucający uzyska określony wynik przed wyrzuceniem 7 oczek.
Zakład typu Lay
Zakład typu Lay jest przeciwieństwiem zakładu Buy. Można go złożyć po
ustaleniu wartości "point", obstawiasz, że rzucający uzyska 7 oczek przed
wyrzuceniem określonego przez Ciebie numeru.
Zakład typu Field
Zakład typu Field dotyczy najbliższego rzutu i oznacza, że obstawiasz wynik w
postaci 2, 3, 4, 9, 10, 11 or 12 oczek.
Zakład typu Big 6
Zakład typu Big 6 oznacza, że uzyskasz nagrodę, jeśli przed 7-ką wyrzucone
zostanie 6 oczek. Zakład można postawić i wycofać w dowolnym momencie.
Zakład typu Big 8
Zakład typu Big 8 oznacza, że uzyskasz nagrodę, jeśli przed 7-ką wyrzucone
zostanie 8 oczek. Zakład można postawić i wycofać w dowolnym momencie.
Zakłady typu Propozycja
Wszystkie zakłady typu Propozycja dotyczą pojedynczego rzutu, za wyjątkiem
opcji Hardaway.
Craps – wygrywasz, jeśli rzucający uzyska 2, 3 lub 12 w kolejnym rzucie.
Jedenaście - wygrywasz, jeśli rzucający uzyska 11 w kolejnym rzucie.
Siedem - wygrywasz, jeśli rzucający uzyska 7 w kolejnym rzucie.
Trzy -wygrywasz, jeśli rzucający uzyska 3 w kolejnym rzucie.
Dwanaście - wygrywasz, jeśli rzucający uzyska 12 w kolejnym
rzucie.
Ace Duece - wygrywasz, jeśli rzucający uzyska 3 w kolejnym
rzucie.
Aces lub Boxcars - wygrywasz, jeśli rzucający uzyska 2 lub 12 w
kolejnym rzucie.
Horn – obstawiasz cztery wyniki, gdzie czwarta część Twojego zakładu
postawiona jest na każdy wynik. Jeśli jakikolwiek z wyników 2, 3, 11 lub
12 pojawi się w kolejnym rzucie, wygrywasz. Wypłata naliczana jest na
podstawie uzyskanego wyniku. Tylko jeden z Twoich zakładów wygrywa, reszta
jest tracona.
Hardy- Zakład Hard wygrywa, jeśli rzucający wyrzuci dublet dla wybranego
wyniku przed uzyskaniem 7 oczek lub wyrzuceniem łatwego wyniku. Przykładowo,
jeśli obstawisz 6 oczek, rzucający musi wyrzucić 3 + 3 przez uzyskaniem 7
oczek lub np. 1+5. Hardy mogą być postawione na wartości 4, 6, 8 oraz 10.